Разом до перемоги! Слава Україні!!!

Гарантуємо знижку 10% від рахунку конкурентів

Як працює плавний пуск?

Пристрій плавного пуску спочатку призначено для коригування параметрів запуску асинхронних двигунів. Пристрій плавного пуску (воно ж УПП) утримує показники струму і напруги в безпечних межах, зменшуючи пускові струми і підвищуючи напругу в заданих діапазонах. Такі заходи дозволяють знизити навантаження електромережу і безпосередньо на механізми двигуна.

ЧОМУ ДЛЯ ПЛАВНОГО ЗАПУСКУ ПОТРІБЕН СПЕЦІАЛЬНИЙ ПРИСТРІЙ?

Чому для цього обов'язково потрібно УПП? Справа в тому, що конструктивно в асинхронних двигунах не вирішено два серйозні проблеми. По-перше, проблема великих пускових електрострумів. Показник пускового струму може перевищувати номінальний в 7 і більше разів. По-друге, неможливість узгодити крутний момент двигуна з моментом навантаження. У момент запуску крутний момент доходить до критичних показників в 150-200 відсотків за якісь частки секунди. У сукупності це веде до перегріву електродвигуна, оплавлення контактів, зносу підшипників і, взагалі, раннього зносу самого двигуна. Дані наслідки швидше за все приведуть вас до тривалого, технічному ремонту двигуна.

ТИПИ ПРИСТРОЇВ ПЛАВНОГО ПУСКУ

Різні тип УПП вирішують вищезазначені проблеми по-різному. Існує кілька типів пристроїв плавного пуску.


  • Механічні УПП. Принцип дії механічних УПП заснований на безпосередньому протидії стрибка кількості оборотів двигуна. Такий пристрій плавного пуску просто обмежує крутний момент. Прикладами таких пристроїв є противаги з дробом, рідинні муфти, магнітні блокіратори, гальмівні колодки і подібні пристрої.
  • Електричні УПП. Принцип дії електричних УПП заснований на їх здатності контролювати підвищення напруги або струму. Як варіант, електричне УПП може одночасно підвищити напругу з нуля і до початкового (30-60% від номінального). Час і сила струму мають назад пропорційну залежність, тому, чим більше відводиться часу на пуск, тим менший струм для цього потрібен.

  • У свою чергу, електричні пристрої плавного запуску можуть управлятися амплітудними або фазовими методами. При амплитудном управлінні електродвигун запускають на холостому або слабонагруженном «ходу». Фазовий метод управління дозволяє запускати устаткування відразу з номінальної напруги, тобто, минаючи фазу початкового напруги. Такий варіант «важкого» пуску можливий за рахунок корекції коефіцієнта потужності. Фазові електричні УПП мають вбудований режим енергозбереження, що важливо для зниження навантаження на мережу при «важкому» пуску.

    Ще один нюанс управління плавним пуском полягає в необхідності вимкнути з ланцюга УПП після того, як пуск проведений. І, відповідно, підключити УПП в мережу, коли буде потрібно плавна зупинка електродвигуна. Для цього УПП забезпечені шунтувальним пристроєм, це такий контактор, який з'єднує вхід і вихід пристрою плавного пуску по фазах, і рятує УПП від перегріву. В принципі, УПП може працювати і без контактора, але тоді воно повинно бути обладнане більш потужною системою охолодження. Це істотно збільшує розміри і вага УПП.

    Виділяють два способи управління для плавного пуску, а саме: цифрове і аналогове. Цифрове управління більш функціонально, наочно і забезпечує зв'язок з так званими «системами верхнього рівня» безпосередньо. З вразливостей - нежиттєздатність системи при виході з ладу мікропроцесора. Аналогова система в цьому сенсі менш вразлива, але і менш функціональна, не так наочна і вимагає додаткових пристроїв.

    Замовити діагностику